Facebook Toestaan Niet toestaan

๐˜ฟ๐™š ๐™€๐™จ๐™˜๐™ ๐™ค๐™ฅ ๐™š๐™ž๐™œ๐™š๐™ฃ ๐™ซ๐™š๐™ก๐™™ ๐™ ๐™š๐™ž๐™๐™–๐™ง๐™™ ๐™ฉ๐™š๐™ฃ ๐™ค๐™ฃ๐™™๐™š๐™ง ๐™ฉ๐™š๐™œ๐™š๐™ฃ ๐™Ž๐™‘ ๐™’๐™ž๐™ก๐™๐™š๐™ก๐™ข๐™ž๐™ฃ๐™–๐™จ๐™˜๐™๐™ค๐™ค๐™ก.

De Esch 1

Wilhelminaschool 1

3e klasse D

27 januari 2024 14:00

N.J. Mulder

Sportpark De Weschterik
Operalaan 100
7577JA
OLDENZAAL
tel. 0541-510606

De Esch kende een wisselende eerste seizoenshelft, toch kan het terugkijken op een goede reeks wedstrijden waarmee 2023 werd afgesloten. Na een korte winterstop, die door de winterse omstandigheden een weekje werd verlegd, mocht het zaterdag 27 januari eindelijk weer aan de bak. Tegenstander deze middag is SV Wilhelminaschool.
De wedstrijd staat onder leiding van dhr Mulder en vanwege de regenval op vrijdag word de wedstrijd gespeeld op het kunstgrasveld. Omstreeks 14.00 uur word de bal aan het rollen gebracht.
๐Ÿญ๐—ฒ ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ณ๐˜
Het eerste bedrijf gaat nog redelijk gelijk op. De eerste mogelijkheid is voor Timon Dreierink, hij kopt een indraaiende vrije trap van Bart Iepma net over de lat heen. De Esch speelt in het verdere verloop van de eerste helft weinig klaar, een van de oorzaken is dat er vele en onnodige fouten gemaakt worden. Illustratief daarvoor is dat passes over 5-10 meter niet aankomen. Tegelijkertijd krijgt de ploeg van Bart Benneker te weinig druk op de achterste linie van Sv Wilhelminaschool.
Het zijn dan ook de gastheren die in de eerste helft veelal de bal hebben, wel moet gezegd worden dat ook zij daarbij niet echte, hele grote kansen gecreëerd worden.
Je hebt de eerste 25 minuten ook niet het idee dat er ineens gescoord zal worden. Maar dan in minuut 28 schiet een speler SV Wilhelminaschool de bal op een werkelijk prachtige wijze, en niet passend bij deze wedstrijd binnen. Met een Flying kick-volley is het Gijs Hofstede die de bal diagonaal achter doelman Milan van Erven ๐Ÿฌ-๐Ÿญ werkt. Ook na deze openingstreffer heeft De Esch moeite om druk te krijgen, na iets meer dan 45 minuten fluit de scheidsrechter voor de rust en zoeken beide ploegen de kleedkamer op.

๐Ÿฎ๐—ฒ ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ณ๐˜
De Esch wisselt in de rust 2x, Luuk Beckmann blijft geblesseerd achter in de kleedkamer, zijn vervanger is Carlos Nasette. Abdulkadir Isse komt in de plaats van Niek Neef binnen de lijnen. Met deze dubbele wissel is de intentie van De Esch ook wat opportunistische te gaan spelen, om zodoende dichter bij de goal van SV Wilhelminaschool te komen. Deze strategie zorgt er ook voor dat je achterin wat meer ruimtes weg geeft. Vlak na de thee ๐Ÿซ– lijken de gastheren de voorsprong te verdubbelen, maar De Esch stapt net op tijd en zet zodoende de aanvaller buitenspel ๐Ÿšฉ. Niet veel later een identieke situatie, echter nu kan de ‘school’ wel 1 op 1 richting vijandelijk doel. Er word koeltjes afgerond, minuut 52 springt het scorebord op ๐Ÿฌ-๐Ÿฎ.
De Esch zal een uit een ander vaatje moeten gaan tappen, willen zij nog aanspraak gaan maken op minimaal 1 punt. Vijf minuten na de 0-2 wordt de spanning terug gebracht, het is invaller Carlos Nasette die vanuit een rebound de bal over de lijn verwerkt ๐Ÿญ-๐Ÿฎ. Het geloof lijkt terug te zijn en na deze aansluitingstreffer is het een minuut of 5 á 10 dat je het gevoel hebt dat er meer inzit. Maar dan na 70 minuten spelen komt Wilhelmiaschool vanuit een omschakelmoment razendsnel uit en vergroot de technisch begaafde aanvaller Klein Breteler de voorspring ๐Ÿญ-๐Ÿฏ. Vanaf dat moment gaat het hard, in de eerste seizoenshelft moesten wij tegen Helios in korte tijd een flink aantal doelpunten incasseren. En ook zaterdag was dit weer het geval๐Ÿ˜ณ. Na een fraaie kopbal uit de corner ๐Ÿญ-๐Ÿฐ, volgen nog ๐Ÿญ-๐Ÿฑ en ๐Ÿญ-๐Ÿฒ. Omstreeks 15.45 uur fluit de scheidsrechter af en stapt De Esch als terechte verliezer van het veld.

๐—›๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐—ถ๐—ป ๐—ฒ๐—ถ๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ผ๐—ฒ๐˜‡๐—ฒ๐—บ
Je hoort zo nu en dan nog wel eens excuses voorbij komen van, we hadden veel geblesseerden, de voorbereiding (niet kunnen trainen in de afgelopen periode) was niet ideaal etc. Nou, laat duidelijk zijn, daar wil De Esch zich absoluut niet achter verschuilen. Vanaf de eerste minuut hebben wij niet het niveau gehaald, wat je van de ploeg mag/kan verwachten en wat er gevraagd wordt in de 3e klasse D.

๐—ฅ๐˜‚๐—ด ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ป!
De spelers en technische staf zullen daarbij zelf in de spiegel ๐Ÿชž kijken. Waar één zwaluw nog geen zomer maakt, moeten we ook niet na één nederlaag in zak en as gaan zitten. De verschillende (onderin) de 3e klasse D zijn nog steeds heel erg klein. Wat dat betreft kan de wereld er over een aantal weken weer anders uit zien. De rug rechten en de mouwen opstropen komende week, hard trainen en dan zaterdag de mogelijkheid om sportieve revanche te nemen.
Wij willen via deze ietwat onpersoonlijke weg nog wel alle toeschouwers bedanken voor jullie aanwezigheid. Hopelijk dat wij jullie tijdens de volgende wedstrijden ook weer langs de lijn mogen begroeten.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!