Vrijwilligerscommissie

Naam Functie Email
Wenroy Hofstede  Vrijwilligerscoördinator [email protected]
Vacant Algemeen lid

ZVV De Esch is een club voor leden, door de leden. Een vereniging brengt mensen samen die iets delen; bij De Esch is dat plezier in voetbal, zowel op het veld als daar buiten. Door een plek te bieden waar Oldenzalers bij elkaar kunnen komen wil De Esch ook een belangrijke maatschappelijke rol spelen in Oldenzaal. Om dat te bereiken zijn er vrijwilligers nodig om de vereniging te laten groeien, maar vooral om onze vereniging te laten bruisen en heel Oldenzaal te inspireren.

Vrijwilligers zijn er in allerlei soorten en maten; soms zijn ze lastig te vinden maar altijd zijn ze goud waard. Daarom werken we aan een vrijwilligersplan waarmee we gestructureerd op zoek kunnen gaan naar nieuwe vrijwilligers en ook structureel aandacht hebben voor de bestaande vrijwilligers.

Om het vrijwilligersplan vorm te geven zetten we enkele acties in. Kort gezegd komt het hierop neer:

• Inventarisatie vrijwilligerstaken
  • Inventarisatie en administratie vrijwilligers
  • Wervingsactie
  • Vacaturebank via de website
  • Functieprofielen opstellen

Alle bestaande vrijwilligerstaken worden in beeld gebracht, het liefst door een vrijwilliger die uit ervaring kan spreken. Voor vacatures gaan we met de wervingsactie aan de slag om nieuwe vrijwilligers te vinden.

Met deze aanpak hopen we met nog meer vrijwilligers aan een nog bruisender vereniging te bouwen – ook hier geldt:  SAMEN KRIJGEN WIJ HET VOOR ELKAAR!