Sponsorcommissie

De sponsorcommissie

Wat doet de sponsorcommissie?
De sponsorcommissie van De Esch is verantwoordelijk voor het verder uitbouwen en optimaliseren van een dynamisch en actief sponsornetwerk. De sponsorcommissie gaat graag met u in gesprek gaat over de sponsormogelijkheden. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor onze sponsoren en onderhouden het contact met u. Daarnaast gaat de sponsorcommissie 1 à 2 keer per seizoen een laagdrempelige activiteit opzetten met in eerste instantie als doel om hier een geslaagd uitje van te maken. Daarnaast geeft u dit uiteraard de mogelijkheid om in een ongedwongen seef met collega ondernemers in contact te komen.

De sponsorcommissie is tevens verantwoordelijk voor de inkoop materialen binnen de vereniging. Denk aan wedstrijdtenues, kleding voor scheidsrechters, leiders etc maar ook ballen en andere trainingsmaterialen. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de kleding- en materiaalcommissie maar ook de Technische- en Jeugdcommissie. Te onderscheiden activiteiten en functies binnen de sponsorcommissie zijn:

Mocht u vragen hebben over wat wij voor elkaar kunnen betekenen? Dan kunt u altijd contact opnemen met de leden van de sponsorcommissie!

• Michiel Lubbers - Acquisitie & relatiebeheer
  • Coen Doldersum -Acquisitie & relatiebeheer
  • Bart Benneker -Acquisitie & relatiebeheer
  • Rein van der Burg - Contractbeheer & Administratie
  • Koen Vehof – Diversen
  • Naam afgeschermd - Organiseren van activiteiten & relatiebeheer.

Email: [email protected]

De sponsorcommissie wordt voor de technische activiteiten op gebied van de bevestiging en  onderhoud van reclameborden ondersteund door een vaste groep vrijwilligers (de zgn. donderdagmorgenploeg).

Waarom sponsoring?

Sponsoring is meer nodig dan ooit. De contributies en overige opbrengsten zijn voor veel clubs, waaronder De Esch, alleen niet genoeg om rond te komen. Zonder onze sponsoren is er geen De Esch. Het helpt ons om financieel gezond te blijven en onze (toekomstige) leden de faciliteiten te bieden om met plezier te kunnen voetballen. Kleding en (voetbal)materialen, coachen en trainen van teams, onderhoud van terrein en gebouwen zijn hier een paar voorbeelden van.

Met name de voetbal sport is gezien haar omvang en brede maatschappelijke functie een uitstekend medium gebleken om reclamedoelstellingen te realiseren.

Waarom De Esch sponsoren?
De Esch is sinds haar oprichting de ‘gezelligste zaterdagvoetbalvereniging van Oldenzaal’. We hebben ongeveer 600 leden en een groot aantal (vaste) vrijwilligers. Naast sponsoren zijn vrijwillig ook onmisbaar voor (voetbal) verenigingen! Samen met familieleden, vrienden en andere betrokkenen, teams van andere clubs en hun toeschouwers die op bezoek komen, bereikt u door sponsoring een enorme doelgroep. Naast bijvoorbeeld traditionele vormen van sponsoring als reclameborden is digitale sponsoring ook een steeds belangrijker onderdeel van sponsoring. Wij als vereniging zullen ons zo veel mogelijk inzetten om uw sponsoring zichtbaar te maken op onze vereniging, zowel fysiek als digitaal. Er kunnen verschillende motieven ten grondslag liggen aan sponsoring, maar wat uw motief ook is: het helpt ons als vereniging in ieder geval om gezond te blijven en onze leden ‘gewoon’ te kunnen laten voetballen. Daarnaast kunt u met sponsoring invulling geven aan uw MVO-doelstellingen (maatschappelijk verantwoord ondernemen).

Lokaal en regionaal is in dit kader De Esch een meer dan uitstekende vereniging om deze doestellingen te realiseren.