Vertrouwenscommissie

VERTROUWENSCOMMISSIE ZVV DE ESCH

Voetballen bij ZVV de Esch moet gebeuren in een vertrouwde omgeving waarin spelers, leiders en trainers zich veilig voelen. Helaas gebeuren er soms dingen die zorgen voor gevoelens van onveiligheid. De vertrouwenscommissie is een door het bestuur van ZVV de Esch ingesteld onafhankelijk orgaan binnen de vereniging, waar melding gemaakt kan worden van gevoelens van
onveiligheid en intimidatie. De vertrouwenscommissie van ZVV de Esch adviseert bovendien het bestuur over het creëren en behouden van een veilige en vertrouwde omgeving.

Waarom deze informatie ?
Het doel van deze informatie is het onder de aandacht brengen van het bestaan van de commissie eninformatie te verstrekken over haar functie, taken en bevoegdheden. Voor een goed rendement van de vertrouwenscommissie is het belangrijk dat leden van en betrokkenen bij ZVV de Esch de vertrouwenscommissie weten te vinden en geen drempel ervaren om zaken rond veiligheid aan de vertrouwenscommissie voor te leggen. In eerste instantie wendt de klager zich tot het bestuurslid die voor zijn afdeling binnen de club verantwoordelijk is, tenzij het betreffende bestuurslid deel uitmaakt van het probleem, in dat geval kan de klager zich rechtstreeks tot de vertrouwenscommissie wenden.

De bestuursleden voor de diverse afdelingen zijn:
Jeugdcommissie; Dennis Koopman, 06-21127629
Seniorencommissie ; Niels Analbers, 06-54754840
Passend Voetbal ; Ilse Brand, 06-10213308

Als de kwestie niet in onderling overleg opgelost kan worden kan men de vertrouwenscommissie inschakelen. Bij de vertrouwenscommissie kan men in alle privacy en anonimiteit het verhaal kwijt. Alles wat men vertelt blijft binnenskamers en zal serieus en integer behandeld worden. De vertrouwenscommissie is er voor iedereen.

Gedragsconvenant ZVV De Esch