Wedstrijdverslag ZVV De Esch 1 - Juliana'32 1 (Beker)

Juliana '32 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 19

2 september 2023 14:30

A.G.N. Bos

Sportpark De Weschterik
7577JA
OLDENZAAL

De Esch begint bekeravontuur met zege 5-2 (1-1).

Na een aantal weken in training te zijn en een drietal oefenwedstrijden gespeeld te hebben is het zaterdag 2 september zover, eindelijk spelen om het ‘echie’. Het bekeravontuur kan de kortste weg naar Europa zijn, ondanks dat er wat op het spel staat worden de wedstrijden vooral als ‘oefen’ wedstrijden gezien.

Tegenstander deze middag is Juliana’32 uit Hengelo, een ploeg die afgelopen seizoen promotie naar de derde klasse op een haar na mis liep. Benneker stuurt tegen deze Hengelose tegenstander de volgende personen de wei in; Van Erven, Roelink, Oude Alink, Siemerink, Smit, vd Meulen, Weusthof, Leijdekkers, Dreierink, Nasette en Isse. Op de bank nemen plaats; Klievik, Scholte, Timan en Neef.

Rond half drie blaast de scheidsrechter op zijn fluit en rolt het balletje op de natuurgras mat aan de Operalaan. De Esch begint goed aan de wedstrijd een is veel aan de bal, toch zijn het de gasten die na amper een kwartier voetbal kunnen juichen. Een kluts-situatie in het zestienmeter gebied komt voor de voeten van de (technische) linksbuiten van Juliana’32, hij dribbelt naar binnen kapt af en schiet vervolgens de bal tegen de touwen. Waar er geen vuiltje aan de lucht leek voor De Esch ligt de bal pardoes achter doelman van Erven 0-1. De Esch pakt de bal uit het net, legt hem op de stip en brent het spel weer op gang. De Esch schakelt enkele keren goed om, waardoor het na balverovering op het middelveld direct de aanval zoekt. Nadat het eerste kwart net verstreken is, bouwt De Esch van achteruit op, Maarten Siemerink geeft een zeer sublieme pass op Timon Dreierink, die vervolgens op de brommer zijn tegenstander voorbij snelt, even goed leggen en boem, in de korte  hoek raak 1-1.

Juliana’32 speelt zich in het tweede kwart van de wedstrijd een aantal keren (te) gemakkelijk onder de druk van De Esch uit. De onderlinge afstanden zijn te groot, waardoor er amper druk gegeven kan worden. Desondanks is het toch De Esch dat het meest gevaarlijk is deze eerste helft, als het iets beter was omgegaan met de mogelijkheden hadden er zo maar 1, 2 of 3 doelpunten bij kunnen vallen.

In de rust worden de koppen bij elkaar gestoken en is er met name  aandacht voor de wijze waarop wij willen verdedigen. Ook worden er enkele wissels doorgevoerd, Scholte komt voor Roelink en Neef neemt de plaatst in van Siemerink. Het strijdplan wat uitgestippeld is wordt vanaf de eerste seconden goed uitgevoerd, dit resulteert er dan ook in dat De Esch vanaf seconden 1 het overwicht heeft. Toch zijn het wederom de gasten die op voorsprong komen. Na een moment van onachtzaamheid achterin (onvoldoende rugdekking) glijd Smit zijn tegenstander van achteren omver, oordeel van de scheidsrechter penalty! Jantje Peters liet tot nu toe vooral zijn mond spreken, maar dit keer doet hij het met z’n voeten en stuurt Milan van Erven de verkeerde kant op; 1-2.

De Esch gaat niet bij de pakken neerzitten en gaat ‘gewoon’ door. Binnen 5 minuten staat het weer gelijk, het is Job Klievik die een bal in de zestien goed aanneemt en diagonaal tegen de touwen schiet. De mooiste treffer van deze middag volgde luttele minuten later, het was Timon Dreierink die achter de bal ging staan. Een vrije trap vanaf een meter of 22 word prachtig over de muur de kruising in gestuurd. De keeper is kansloos, het scorebord gaat naar 3-2. Deze treffer geeft de rappe aanvaller nog meer vleugels, het duurt dan ook niet lang voordat hij z’n hattrick compleet maakt 4-2. Met nog 15 minuten op de klok en het feit dat de tegenstander zichtbaar stuk zit, lijkt het daar niet bij te blijven deze middag. En ja hoor, de razende reporter heeft het bij het juiste eind, Colin Smit speelt met een slimme pa

Hattrick_Timon.jpg

ss, de net ingevallen Koen Timan aan, die op zijn beurt na korte dribbel de spreekwoordelijke trekker overhaalt. De bal verdwijnt links onderin de hoek 5-2.

De Esch speelt de laatste fase met 10 spelers, Benneker haalt Carlos Nasette uit voorzorg naar de kant. Na iets meer dan

90 minuten fluit de goede leidsman voor het einde en wint De Esch uiteindelijk meer dan verdiend van Juliana’32. Wij bedanken de gasten voor de komst naar Oldenzaal en wensen hen aankomend seizoen veel succes toe.

Zaterdag 9 september gaat De Esch op bezoek bij Voorwaarts. Zij wisten de eerste bekerwedstrijd met ruime cijfers (0-6) te winnen van Emos. De ranzende reporter zal na afloop van de wedstrijd in Westerhaar wederom zijn bevindingen op papier zetten.

Foto: Timon Dreierink neemt de bal mee na huis na zijn hattrick.