De Esch 3 wint met grote cijfers van Avanti Wilskracht 3.

De Esch 3

Avanti W. 3

1 oktober 2022 16:00

M. Klieverik

Sportpark De Weschterik
Operalaan 100
7577JA
OLDENZAAL
tel. 0541-510606

Vandaag onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen. De boodschap was helder, leren van de vorige wedstrijd, geen handbal uitslag meer. Avanti wilskracht mag er vandaag aan geloven.
Nadat de weergoden een pleuris bak met 🌧 had neer gegooid boven de velden van de Esch werd het droog ☀️. Al heel snel lieten we het verschil in niveau zien. Het was goudhaantje Koen Vehof die de eerste op het scorebord wist te zetten 1-0. ⚽️ Kort daarna was het strontboer Bryan Weusthof die afdrukte en de 2-0 ⚽️ wist te maken. Niets aan t handje 🤚 denk je.. toch verslapten een beetje, de tegenstander wist hier van te profiteren en maakte de 2-1 en direct daarna de 2-2. Een kleine peptalk vanaf de bank hielp de helden van de Esch3 weer in t zadel. Het was breedbeeld Pim Oude Alink die vanaf de linksback positie zich naar voren maneuvreerde en schoot van een flinke afstand de bal in de bovenhoek 3-2. ⚽️ Daarna mochten wij aanleggen vanaf de penalty stip, de tegenstander nam handbal heel serieus en tikte de bal weg met de klauwen. Rob Teders ging achter de bal staan en schoot hem strak in de kruising 4-2. ⚽️ Rogier Vrijkorte wist nog vlak voor rust een goaltje mee te pikken 5-2 ⚽️ Dit was ook de ruststand.
Vlak na rust was het direct raak, als een dief in de nacht bietste Tomas Elbersen een goaltje af van zijn zwager Rogier 6-2 ⚽️ . Dit zal tijdens het kerstdiner 🎅🏻 bij huize Vrijkorte nog wel worden besproken. Enkele kansen werden niet afgemaakt. Onze keepert Bas Oude Holtkamp wist nog enkele reddingen te verrichten. Onze aanvoerder Mike Luttikhuis wist een strakke corner binnen te tikken 7-2. ⚽️ Held van weleer Thijs Barenkamp kreeg een balletje breed gelegd van Tomas en wist zijn zenuwen onder bedwang te houden, ijskoud 🥶 maakte hij de bal af 8-2. ⚽️ Komt er nog een kansje voor Bart Bode..?! Avanti werd scheel getikt 2e helft. Onze motor op t middenveld Teders aka modric van de lage velden had een passings percentage van 98%. Hij gaat donderdag aan Pim uitleggen hoe dat werkt.. 🫣 tot een goal kwam het nog niet voor Bartje Bode, maar hij wist wel feilloos de bal voor te geven, met een snoekduik was t Barenkamp die de 9-1 binnen wist te koppen ⚽️. De spelers van Avanti wilskracht kregen van hun trainer fifa23 cadeau, met daarin de tip om het voetballen maar op de PlayStation te doen in vervolg. 🎮 goudlokje vehof had de 10e op zijn schoen, alleen wist hij ook deze bal niet te benutten. Toch kwamen er nog dubbele cijfers op het scorebord te staan, Tomas wist de bal in de slotminuut nog binnen te koppen 10-2. ⚽️
De supporters werden vandaag getrakteerd op een waar doelpunten festijn🥳.
Nu eentje aan de plank 🍺 en daarna naar de plaatselijke Fc 🔴

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!