ATC’65 zat 1 – ZVV De Esch 1 5-1 (2-0)

ATC '65 1

11 februari 2023 14:30

J.J. Schumer

Sportpark Slangenbeek
Torenlaan 60
7559PB
HENGELO OV

Voor De Esch stond er op deze zaterdag een uitermate belangrijke wedstrijd op het programma.
In Hengelo was ATC’65 de tegenstander. Veel ploegen staan in de derde klasse dicht bij elkaar.
Ook voor ATC’65 was dit dus een cruciaal duel en dat lieten zij, in tegenstelling tot De Esch, vanaf de eerste minuut duidelijk zien.
Binnen een kwartier stonden de gele kanaries al met 2-0 achter, mede veroorzaakt door persoonlijke fouten in de defensie en ook een scheidsrechter die een buitenspelsituatie niet goed beoordeelde…
Maar de scheidsrechter kan niet de schuld gegeven worden van het slappe optreden van De Esch in het eerste half uur. De thuisploeg liet prima positiespel zien, was gretig en won vrijwel alle duels.
Na 30 minuten kwam De Esch iets beter in hun spel en kreeg meer grip op de wedstrijd.
Tot de rust bleef de stand ongewijzigd en dat bood in ieder geval wat perspectief voor de tweede helft.
Na de thee kwamen de kanaries duidelijk agressiever uit de startblokken. Er werd meer strijd geleverd zonder direct gevaarlijk te worden bij het vijandelijke doel. Toch was er hoop op de aansluitingstreffer.
Echter in de tiende minuut na rust werd opnieuw een persoonlijke fout in de verdediging van De Esch genadeloos afgestraft: 3-0!
Dat bleek de genadeslag te zijn. ATC’65 liet de bal prima rondgaan, bleef ondanks de ruime voorsprong agressief de duels aangaan en zocht duidelijk naar een nog ruimere voorsprong.
En De Esch stelde daar eigenlijk niet veel meer tegenover. De spirit van de eerste 10 minuten was verdwenen.
De thuisploeg liep in de tweede helft uit naar 5-0.
Gelukkig wisten de gele kanaries nog iets terug te doen. In de allerlaatste seconde van de wedstrijd scoorde Timon nog met een fraaie kopbal de 5-1.
Er werd daarna niet eens meer afgetrapt en dus vertrokken de gele kanaries met een volkomen verdiende nederlaag terug naar Oldenzaal.
Nu drie weken geen wedstrijd en daarna? Keihard knokken met elkaar, een positieve instelling en daarmee zorgen dat de kwaliteit die zeker in dit team zit, weer de noodzakelijke punten gaat opleveren!