ZVV De Esch 1 – Bergentheim 1 1-1 (1-1)

Bergentheim 1

Luuk Beckmann (penalty)

18 maart 2023 14:30

J.A.M. Everlo

Sportpark De Weschterik
7577JA
OLDENZAAL

Voor de Esch stond er een belangrijke wedstrijd op het programma. Bergentheim was de tegenstander die op bezoek kwam op sportpark de wESCHterik. De mannen van de Esch 1 waren een lange periode vrij van competitiewedstrijden en mocht op 18 maart weer aantreden voor een lekker potje voetbal. Op een mooie zonnige dag werd er afgetrapt om 14:30.
De Esch maakte een goede start, Job Klievik werd in de 2e minuut diep gestuurd en neergehaald in de zestien meter van Bergentheim en kreeg een penalty mee. Penalty killer Luuk Beckmann ging achter de bal staan en schoot de bal verwoestend hard tegen het netje, 1-0. Na dit moment kwam Bergentheim wat beter in het spel en creëerde af en toe ook wat kansen. Zo werd er in de 34e minuten via een mooie hoekschop variant de 1-1 in geschoten.
De Esch moest zich herpakken in de 2e helft en zou meer op karakter moeten spelen. Dit werd ook gedaan door de mannen van de Esch 1. In het begin van de 2e helft werden er behoorlijk wat kansen gecreëerd, waar Darryl 2x op de lat schoot, Timon 1x op de lat kopte, Maarten 1x op de paal schoot en een bal van de lijn werd gehaald, maar helaas wilde de bal er niet in. Bergentheim kreeg verder in de 2e helft meer kansen en had een serieuze kans om de voorsprong te pakken, maar lieten dit net zoals de Esch, afweten. Het balletje wilde niet meer in beide netten en koos ervoor om op het fantastische weiland te blijven rollen. Na 90+3 minuten klonk het eindsignaal, waar de Esch verslagen van het veld afliep.
Volgende week speelt de Esch 1 een uitwedstrijd tegen Wilhelminaschool, waar wederom de 3 punten noodzakelijk zijn om afstand te nemen van de degradatiezone en weer langzaam naar boven te kunnen kijken!