De Esch 1 loopt na rust weg bij ATC'65 1.

ATC '65 1

Timon Dreierink (intikker)
Christiaan Poos (vrije trap)
Luuk Beckmann (intikker)

1 oktober 2022 14:30

G.R.M. Jansen

Sportpark De Weschterik
7577JA
OLDENZAAL

Na regen 🌧️ komt zonneschijn ☀️!
Zaterdag 1 oktober begon zeer regenachtig. De gele kanaries 🟡🔵 begonnen rond de klok van 14.00 uur vol goede moed met de warming- up, dit was echter van korte duur, het kwam met bakken uit de lucht en ook het onweer kwam zeer dichtbij. Waarop besloten werd om weer even naar de kleedkamer te gaan. Na een flinke wolbreuk is het nog wel even de vraag of de wedstrijd op het hoofdveld kan doorgaan, maar de leidsman van deze middag besluit;  we gaan voetballen! De wedstrijd begint uiteindelijk een twintigtal minuten later.

Voor aanvang zit de sfeer er goed in, omroeper Lars Iepma liet zijn prachtige stem ten gehore komen. Vol enthousiasme liet hij blijken welke 22 spelers er aan de aftrap staan. Dan is het eindelijk zo ver: De scheidsrechter blaast om 14.52 uur op zijn fluit.

Het eerste wapenfeit is voor de gastheren, een klutsbal in de 16 meter komt voor de voeten van een speler van ATC'65, maar Sjoerd Bos laat zien dat hij verdediger is van beroep, hij maakt deze mogelijkheid direct onschadelijk.

In de 20ste minuut komt de bal bij basisdebutant Job Klievik, met een bekeken en droge dropshot liet hij de keeper aan de grond genageld staan. Helaas mist zijn schot net de pricicie en spat uiteen op de lat. Nog voor rust moet de Esch een tegenvallen incaseren, nee het is geen treffer, maar Darryl Weusthof moet de strijd staken met een liesblessure. Zijn vervanger is  Luuk The Viking Beckmann 🦁. In het eerste bedrif gebeurd er niet veel meer, na 47 minuten klinkt het rustsignaal en zoeken beide teams, met de brilstand, de kleedkamer op.

“Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, de Esch ATC begin maar gauw!” 🌈

De tweede helft gaat rond de 15.50 van start. De Esch neemt meer en meer het initiatief!  In de 66e minuut is het Jeremy Oude Alink die een met een sublieme pass, de bal op Timon Dreierink geeft, die op zijn beurt de bal langs de uitkomende keeper tikte en de 1-0 tegen de touwen schiet ⚽️ ! Na deze openingstreffer veranderd het spelbeeld meer en meer, ATC'65 geeft steeds meer druk naar voren. De Esch weet zich hier enkele keren goed onderuit te voetballen. Ineens klinkt er flink gejuich vanuit de dug-out van ATC'65,  een voorzet vanaf de linkerkant word binnengekopt, maar zowel de grensrechter als de scheidsrechter constateren buitenspel. Milan van Erven schakeld razend snel om en brengt vanuit de vrije trap die volgt op deze buitenspel situatie, direct Christaan Poos weg, die op zijn beurt Luuk Beckman 1 op 1 voo rde goalie zet. Helaas voetballen we niet op de grasmad van de kuip, dit ondervind ook Luuk, die een 100% kans verknalt.
Waar ATC'65 meer en meer druk geeft, blijven de grootste mogelijkheden voor De Esch. In de 75e minuut krijgt de Esch een vrije trap op ongeveer 25 meter van de goal. Met een laaggeplaatste bal langs de muur maakt Christiaan Poos er  2-0 van⚽️. Een opluchting aan de kant, hé hé. Niet veel later wordt Luuk Beckmann door Maarten Siemerink in de diepte gestuurd, beheerst schiet Luuk de bal langs de keeper 3-0! ⚽️ In de allerlaatste seconde maakte ATC helaas nog de 3-1. Na de aftrap werd er direct gefloten voor het einde van de wedstrijd.

Zo boekt de Esch de eerste overwinning van dit seizoen en werd de eerste jägermeister in de kleedkamer gedronken! 🍺 Volgende week is er geen wedstrijd voor de Esch en zullen ze genieten van een vrij weekend.