Wedstrijdverslag VV Mariënberg 1 - ZVV De Esch 1.

Marienberg 1

3 december 2022 13:00

E. Hoogerwaard

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Zaterdag was het weer zover de gele kanaries mochten de wei weer betreden. Dit keer op een groene vlakte ergens in het plaatsje Marienberg op het sportpark Westerpark. Het was guur en koud 🥶, de toeschouwers hopen dat de wedstrijd de wat warme gevoelens geeft heeft (dit betwijfelt de razende reporter). Op een toch wel bijzonder tijdstip, namelijk 13:00 fluit de heer Hoogerwaard op zijn fluit. Dit allemaal zodat iedereen de oranje leeuwen 🦁 later deze zaterdagmiddag kan gaan aanmoedigen.

De wedstrijd begint rommelig vanuit de kant van de Esch. Marienberg graaft zich in en hoopt doormiddel van flitsende counters en lange ballen gevaarlijk te worden. Dit leidt in de het eerste kwartier tot een tweetal grote kansen voor de thuisploeg. In de 17e minuut is de eerste mogelijkheid voor de bezoekers, Stef Kosters schiet de bal rakelings naast. Even later volgt er wederom een lange bal vanuit de achterhoede van Marienberg. Dick Senkeldam is messcherp en hijst zijn vlag 🚩, de speler van Marienberg staat minstens 2 meter buitenspel. Het fluitsignaal blijft uit, de heer Hoogerwaard ziet het anders en laat Dick letterlijk in de kou staan. Waae ze in Qatar 🇶🇦 op multifunctionele schermen beschikken, is De Esch overgeheveld aan de man met de eigen wil 1-0 voor Marienberg. Na deze openingsgoal is De Esch de draad 🧵 een beetje kwijt, dit leidt wederom tot een discutabele beslissing van de leidsman. Op het middenveld wordt Sander Lang, zonder dat de bal in de buurt is gevloerd. Hierdoor komt de speler van Marienberg helemaal vrij, legt deze val overigens prima terug, op de 16 meter waar een ploeggenoot staat, die de bal in de rechter bovenhoek werkt 2-0.

De Esch moet wakker worden en op zoek naar de aansluitingtreffer. Een aantal mogelijkheden volgden onder andere Timon Dreierink die de bal vanaf de 5 meter de bal over het doel weet te krijgen. Vlak voordat de jongens de warme kleedkamer en het kopje thee 🍵 opzoeken krijgt de Esch een vrije trap op randje 16. Een uitgelezen kans zou je zeggen. Dit keer staat Luuk Beckmann achter de bal en schiet deze hard in de hoek van de keeper , maar deze kan de bal niet klemmen 🗜️, Darryl Weusthof is er als de kippen 🐓 bij en schiet de rebound in 2-1. Het geloof is terug… Waar de Esch meestal een voorsprong weggeeft moet het nu een achterstand gaan ombuigen.

En met die instelling stuurt hoofdtrainer Bas vd Wal de jongens de kleedkamer uit. Sander blijft echter geblesseerd 🤕 achter in de kleedkamer en wordt vervangen door Christiaan Poos. De Esch begint sterk aan de 2e helft en dit leidt tot een aantal mogelijkheden. Lars Roelink moet ingrijpen met een tackle en hij krijgt de gele kaart te zien. Bij dezelfde tackle blesseert hij zichzelf en kan niet verder hopelijk valt de blessure mee. Hij wordt vervangen door Koen Timan. De tijd begint te dringen voor de jongens uit Oldenzaal maar ze blijven vechten als leeuwen 🦁 🦁 en dit leidt te een hoekschop. Stef Kosters geeft de indraaiende hoekschop laag en hard voor, de bal vliegt voorbij aan vele benen 🦵🏼, maar niet aan die van Sjoerd Bos 🌳, hij werkt de bal vakkundig binnen 2-2. De Esch neemt geen genoegen met 1 punt en wil door voor de volle buit. Je gelooft het haast niet maar de Esch komt 5 minuten voor tijd langszij 2-3. Een wonderschone voorzet van Maarten Siemerink wordt strak links onderin de hoek verwerkt door een verdediger van Marienberg. Maarten Siemerink is zo blij dat hij helemaal vergeet om te juichen (of is het de vermoeidheid 🤣). In de slotfase probeert Marienberg nog gelijk te maken maar zelfs met de keeper die meegaat lukt het ze niet om de bal in het netje te krijgen. Na 95 minuten is het voorbij, een heerlijke comeback en 3 meer dan terechte punten.

Met 3 punten in de tas De Esch racen 🏎️ we naar huis om zo uit volle borst het Wilhelmus mee te zingen. Wat een heerlijke zaterdag was het 3 punten en Nederland door naar de kwartfinales.
Volgende week staat de laatste wedstrijd op het programma voor de winterstop. Dan ontvangen we thuis VV Helendoorn. De Esch zal er alles aan doen om 2022 sportief goed af te willen sluiten. En met 3 punten op zak, neemt elke speler toch net iets fijner plaats naast Sinterklaas!