𝗦𝗮𝗺𝗲𝗻𝘄𝗲𝗿𝗸𝗶𝗻𝗴 𝘁𝘂𝘀𝘀𝗲𝗻 𝗗𝗲 𝗘𝘀𝗰𝗵 & 𝗙𝗖 𝗡𝗼𝗮𝗯𝗲𝗿 '𝗗𝗲 𝗡𝗼𝗮𝗯𝗲𝗿𝗱𝗲𝗮𝗹'

8 maart 2024 9:45

De Esch is onlangs de samenwerking aan gegaan met FC Noaber, deze organisatie heeft de missie om de ontwikkeling en groei van jongeren te bevorden, door hen te begeleiden en op te leiden. Als De Esch zijnde vinden wij het ook enorm belangrijk dat de jeugd zich kan (blijven) ontwikkelen, dit geldt zowel voor op- als naast het veld.

De Esch is daarom sinds kort aangesloten bij het MDT-project De Noaberdeal. De Noaberdeal heeft als doel het versterken van de sociale cohesie, het betrekken van jongeren (van 12 tot 30 jaar) in de samenleving en de talentontwikkeling van jongeren. De Noaberdeal betekent dat jongeren vrijwilligerswerk doen voor 80, 120 of 160 uur. In ruil daarvoor krijgen ze een kleine vrijwilligersvergoeding en keuze uit diverse trainingen uit de FC Noaber academy

De eerste training uit de FC Noaber academy is inmiddels gevolgd.

EHBO/BHV training
Tien jeugdtrainers van ZVV De Esch hebben afgelopen dinsdag, 5 maart 2024, de EHBO/BHV training gevolgd. Tijdens deze training is kennis gemaakt met EHBO en LEH (levensreddende eerste handelingen).

Tijdens deze cursusavond ging het voornamelijk over levensreddend eerste handelingen. Dat houdt in dat ze een stuk theorie hebben gekregen over harststilstanden, reanimatie en beademing. Dit hebben ze ook zelf geoefend op poppen met begeleiding van de instructeur. Hierbij hebben ze ook gebruik gemaakt van een AED, om het zo echt mogelijk te laten zijn.

Daarnaast is er in deze training aandacht besteed aan onder andere sportblessures zodat de jongeren dit kunnen toepassen in hun werkzaamheden. In de praktijk gingen ze aan de slag met verband- en hulpmiddelen.  Wanneer maak gebruik je een drukverband en wanneer gebruik je juist een snelverband, was 1 van de handige tips/tricks die ze hebben geleerd.

Al met al een leerzame cursus waarbij ze zich goed hebben ingezet om meer kennis te krijgen over het EHBO-gedeelte.