Wedstrijdverslag De Esch 1 - VV DES 1 (zaterdag 15 oktober 2022).

DES 1

15 oktober 2022 14:30

F. Groenhuijsen

Sportpark De Weschterik
Operalaan 100
7577JA
OLDENZAAL

Zvv De Esch🟡🔵 - DES ⚫️🔴
Op wederom een echte Hollandse zaterdag waar werd afgewisseld met af en toe ☀️ en 🌧 werden de mannen van de Esch al om 12:00 verwacht op het sportpark. Dit alles had te maken met een speciale reden. We mochten onze nieuwe wedstrijd tenue en daarbij ook onze nieuwe hoofdsponsor verwelkomen!
@krachtwerkt welkom bij onze mooie club!
Na een lekker broodje van de Subway en een heuse fotoshoot mochten de mannen dan weer de wei in onder de leiding van uw favoriete stadionspeaker L.Iepma. 🗣“Als u de teams snel achter elkaar uitspreekt lijkt het wel alsof De Esch tegen De Esch speelt”
Dan de wedstrijd. De Esch wilde graag voetballend door de verdediging van de tegenstander heen maar ging al snel mee in het voetbal wat DES graag wilde spelen. De mouwen opstropen💪 en als het kan met een directe lange bal gevaarlijk worden. Na 7 minuten lijkt dit dan ook al voor veel gevaar te zorgen. Een lange bal van DES beland tussen de verdediging en Milan in. Na miscommunicatie onderling is het de spits van DES die er als eerste bij is en hier slim gebruik van maakt. 0️⃣-1️⃣.
De mannen van De Esch zijn wakker geschud en proberen steeds meer voetballend via het middenveld tot aanvallen te komen. In minuut 13 lukt dit dan ook na een goede snelle combinatie op het middenveld is het Darry Weusthof die met een sprint de diepte in alle verdedigers te snel af is 🏃💨 en na een bal breed is daar Timon Dreierink die de bal kan intikken! 1️⃣-1️⃣.
De Esch probeert door te drukken maar tot echt veel grote kansen komt het niet. We gaan naar binnen voor een kopje thee met een stand van 1-1.
Na de rust blijkt het dat De Esch goed uit de kleedkamer is gekomen. Afspraken worden nagekomen en er wordt met een nieuwe intentie en energie druk gezet. Dit resulteert dan ook direct in een aantal gevaarlijke mogelijkheden tot grote kansen. Maar helaas is de eindpass elke keer niet scherp genoeg en eindigen veel te veel aanvallen simpel bij de keeper of over de achterlijn.
De Esch komt in minuut 68 goed door aan de rechterkant waar Sander lang na een goede dribbel de bal neerlegt voor Christiaan Poos. Een niet te missen kans, maar toch lukt het om de bal voorlangs te schuiven en deze prachtige aanval niet te bekronen👑 met een doelpunt.
Het spel golft op en neer, een aantal kansjes voor De Esch waaronder een uit een vrije bal. Een aantal kansen voor DES waar Milan goed staat opgesteld. Tot in minuut 81 de bal vanuit achteruit lang naar voren wordt gebracht en voor een schermutseling zorgt. De bal blijft liggen in de 16 meter van DES en komt voor de voeten van Ster Kosters. Hij schiet maar de keeper is net op tijd van zijn lijn af en kan keren, maar de bal eindigt bij Timon. Hij bedenkt zich geen moment en stift de bal over de keeper en 2 verdedigers heen en stuitert over de lijn! 2️⃣-1️⃣!
Vanaf dit moment was het voor De Esch vooral tegenhouden en die 3️⃣ punten in huis houden. Echt gevaarlijk kom DES niet meer worden en dan na 90 minuten voetballen blaast de scheidsrechter voor de laatste keer op zijn fluitje.
De mannen van De Esch winnen met 2️⃣-1️⃣ en blijven ongeslagen in de competitie. Volgende keer staat er een bekerwedstrijd voor De Esch op het programma tegen Barbaros. De club van niemand minder dan DE Douglas. Tot volgende week!