De Esch 2 pakt punt op bezoek bij HSC'21 in Haaksbergen.

HSC '21 2

2e klasse F

1 oktober 2022 15:00

W.A. Vaanhold

Sportpark Groot Scholtenhagen

Deze week staat er een uitwedstrijd in Haaksbergen op het programma. Na een matige dinsdag training vlamden🔥 de jongens op donderdag weer als vanouds.
Wel moeten wij in de aanloop naar deze zaterdag nog steeds Mick Engelbertink missen. Hij is nog steeds niet hersteld van zijn blessure van vorige week
Wel kunnen Jaro Menzing en Brent Agterbos weer meer minuten maken en komen wij steeds meer op volle oorlog sterkte.
Om 13:00 kwamen wij op het sportpark bijeen voor deze wedstrijd. De feestcommissie stond meteen met de hand 🤲 omhoog om de wekelijkse boetes te innen.
Na de bespreking van Dennis, met daarin het plan van vandaag, was het tijd om te vetrekken. De spelers waren goed gemutst, want de uitwedstrijden zijn dit seizoen aanmerkelijke minder ver. Hierbij wordt al gedacht aan het heerlijke 🍺 wat op ze te wachten staat bij terugkomst.
Zaterdag nacht kreeg Dennis nog een tegenslag te verwerken. Colin Smit vond het nodig om met glas wijn🍷 te slopen. Het resultaat een paar hechtingen in de hand🩸🩸.
Om 15:00 wordt er afgetrapt op een weg gestopt veld ergens tussen de bomen🌲🌲 waar ze niet eens een dug-out hebben.
Het begin van de esch is dramatisch. De ruimte tussen de linies is veel te groot en HSC'21 maakt hier dankbaar gebruik van.
Het belangrijkste moment in het eerste kwartier is dat de bank Mark Pieters zijn jas🥼 als tent gebruikt. Zodoende blijven de jongens droog tijden een plens bui☔️.
Net hier na heeft HSC een corner. De bal⚽️ wordt goed gekopt, maar Rick Senkeldam brengt goed redding. Ook een schot van buiten de 16 wordt door Rick verwerkt tot corner maar levert niks op.
De esch is er totaal niet bij en speelt slordig. Een foute pass van Thijs Ketelaar beland zo in de voeten 🦶 van een speler van HSC. Heel de esch staat verkeerd en de 1-0 is een feit.
De esch blijft na dit moment slordig en de tegengoal lijkt niks te weeg te brengen in het elftal. Aan de kant ziet Dennis elke bal⚽️ naar de tegenpartij gaan en hij kookt van binnen. Rick Senkeldam kan nog een keer redding brengen. Rond het half uur is er weer een steekbal van HSC. Maxim Wielens maakt een overtreding en de scheids fluit.
Weer een penalty tegen. Dit keer kan Rick geen redding brengen en staat het binnen het half uur al 2-0 voor HSC. Deze achterstand is niet eens onverdiend!
Het enige wapenfeit van de esch komt van Robin Kamps. Zijn schot op de goal 🥅 wordt gepakt door de keeper.
Tim Kamphuis had nog een gele prent🟨 kunnen pakken. Hij wilde de bal ⚽️ wegschieten maar miste deze en trapte vol een speler van HSC. Gelukkig voor hem liet de scheidsrechter dit gaan. Dat scheelt weer een paar euro's in de boetepot.
Na 45 minuten fluit de scheidsrechter af. De esch mag blij zijn dat het bij 2-0 is gebleven. Dennis grijpt drastisch in en wisseld 3x. Julian Vaanholt, Thijs Ketelaar en Jurre Van der Hooft blijven in de kleedkamer achter. Gastspeler Sham Zero, Brent Agterbos en Niek Neef mogen het de 2de helft laten zien.
De esch komt beter uit de kleedkamer. Meteen is het gevaarlijk via een aantal voorzetten en worden er duels gewonnen.
We staan een stuk beter en HSC weet niet meer waar het het zoeken moet.
5 minuten na rust krijgt de esch een corner. Voor de variatie wordt deze een keer uitdraaiende genomen. Dennis wordt helemaal gek langs de kant. Dit is toch niet de bedoeling! Wat denk je? Robin Kamps legt hem pal op het hoofd van Lenn ter Laak die de 2-1 binnen kopt!
De esch houd het overwicht in de 2de helft. Toch is het een bal ⚽️ vanaf de zijkant die ver doorschiet in onze eigen 16, waarna de bal⚽️ simpel wordt terug gelegd en wordt simpel in de goal🥅 getikt. 3-1 voor HSC.
De esch herpakte zich snel en het bleef stijden en de duels werden nog gewoon gewonnen. Een overtreding op Bas Arens aan de zijkant van het veld wordt een vrijebal⚽️. Robin Kamps legt de bal⚽️ bij de 2de paal en daar is good Old Niek Neef om de bal ⚽️ in de goal 🥅 te werken. 3-2!!
Iedereen gelooft nog dat het kan. Een vrije bal van Niek wordt verwerkt tot corner. Helaas levert dit niks meer op.
HSC is op een gegeven moment in de counter. Mark Pieters heeft de vlag
in de handen, hij trekt een sprint steekt de vlag in de lucht en glijd finaal onderuit. Hij staat snel op om alsnog te vlaggen. De aanval is al voorbij en Mark denkt "laat maar zitten!!".
Hierna zijn er vele aanvallen van de esch maar deze leveren niks op. Ook HSC is gevaarlijk uit de counter en schiet de bal⚽️ nog een keer net naast de paal. Gelukkig blijft het 3-2.
Met nog een kleine 10 minuten te gaan is er een aanval van de esch. Een goede voorzet van Tim Kamphuis beland bij Bas Arens. Hij werkt de bal ⚽️ goed binnen🥅. De esch vecht zich helemaal terug en de 3-3 staat op het scorebord.
Hierna probeert de esch nog van alles en er zijn ook wel wat mogelijkheden. Dit leidt nergens meer toe en na 90+5 fluit de scheidrechter voor het einde van de wedstrijd.
De esch mag tevreden zijn met een punt. Een slechte eerste helft wordt in de 2de helft weggepoetst. En het punt mag gevierd worden, want het hadden er vandaag zomaar 0 kunnen zijn.
Een speciale shout-out naar Peter Kamps die een reis van 30 minuten + weer en wind trotseerde om zijn zoons te komen aanmoedig!!
Op naar volgende week, waar we weer ons beste beentje voor moeten zetten om de 3 punten op ons eigen sportpark houden.