Wedstrijdverslag ZVV De Esch 2 - AZSV Aalten 3.

AZSV 3

Bas Arens (intikker)
Assist: Robin Kamps
Jordi Kamps (kopbal)
Robin Kamps (vrije trap)

3 december 2022 14:15

W.J.A. Nijhuis

Sportpark De Weschterik
7577JA
OLDENZAAL

De Esch 2 speelde de laatste thuiswedstrijd van de eerste competitie helft. Vooraf waren de spelers gemotiveerd om deze laatste thuiswedstrijd winnend af te sluiten.De week verliep goed en iedereen kon aanwezig zijn. Gelukkig maar, want dit is ook wel eens anders geweest zoals onze trouwe volgens wel zullen weten. Dennis had daarom 15 fitte spelers om uit te kiezen.

Om kwart over 2 plaatselijke tijd werd de bal⚽️ voor het eerst aan het rollen gebracht door onze gasten uit Aalten. Meteen vanaf de aftrap heeft de Esch het meest de bal⚽️. Na 3 minuten geeft Niek Neef een lange pass achter de verdediging van AZSV. Helaas kan Tim Kamphuis net niet bij de bal⚽️ en gaat er een goede kans verloren. Vlak na het eerste moment raakt gelegenheidsspits Bas Arens de paal. De rebound valt goed voor Robin Kamps. Hij schiet de rebound nog net niet over het vangnet.
Nog binnen 10 minuten is er wederom een aanval van de esch. Deze keer is het Robin Kamps met een voorzet. Bas Arens staat helemaal vrij en legt deze voorzet in de goal🥅. 1-0 voor De Esch! Wat een goede start van dit elftal.

De Esch drukt door en het is Bas Ankone met een goede loopactie. Julian Vaanholt merkt dit op (er ontgaat die man ook niks) en legt de bal ⚽️ achter de verdediging. Bas kan zo alleen door op de keeper maar vergeet zichzelf te belonen.
Net na het eerste kwartier komt de esch voor het eerst goed weg. AZSV komt alleen door op Rick Senkeldam. Buiten de 16 meter fluit de scheidsrechter voor een handsbal⚽️ van Rick. Hiervoor wordt Rick beloont met een gele prent🟨. Gelukkig voor de Esch blijft het hierbij want dit had ook een rode prent kunnen zijn.
Hierna is het de Esch die zich weer laat zien. Eerst schiet Robin de bal⚽️ net over de goal🥅. Deze jongen komt steeds dichterbij bij zijn doelpunt. Ga zo door jongetje! Na 20 minuten schiet wederom Robin een keer van afstand. Deze keer beland de bal⚽️ wel tussen de palen. De keeper kan dit schot nog keren maar geeft een rebound weg. Tim Kamphuis is er als de kippen🐔 bij. Alleen schiet hij de bal⚽️ tegen de keeper aan. Na 25 minuten spelen is er een lange pass vanaf het middenveld achter onze linksback Colin Smit. Zijn man neemt de bal ⚽️ goed aan en legt deze ook prima tegen de touwen. Uit het niets is het 1-1.
Vlak hierna moet pechvogel Mick Engelbertink de strijd staken. Hij gaat er met een hamstringblessure vanaf. Zijn vervanger is Jordi Kamps.
Na de goal van ASZV krijgen zij steeds meer overwicht en de Esch kan dit niet omdraaien. Tot er 5 minuten voor rust een corner is voor de Esch. Julian geeft voor en bij de 2de paal staat Jordi helemaal vrij. En hij kopt de 2-1 binnen. De vreugde die bij Jordi ontstaat is ongekend. Hij maakt zijn eerste treffer bij de senioren!!!

Hierna gebeurd er niet veel meer en beide teams zoeken met een 2-1 stand de kleedkamers op. Hopelijk om een beetje op te warmen op deze koude zaterdag.Meteen na rust is er 1 ploeg die de dienst uitmaakt op het veld. De Esch is goed en fel begonnen. We hebben meteen de controle en er komen kansen. In de 50ste minuut is het Tim die de bal⚽️ voorgeeft op Bas Ankone. Helaas is de bal⚽️ te hard en kan Bas zijn voet er niet tegenaan zetten.
Rond minuut 55 komt de esch goed door via Bas Ankone. Helaas glijdt hij uit bij de 16 meter door het slechte hoofdveld. De scheidrechter ziet er een overtreding in en fluit voor een vrijebal⚽️. Robin kamps legt aan maar deze kan worden gepakt door de keeper. Zoals gezegd voelt hij een goal aan komen, want zijn schoten gaan steeds beter.
De esch komt de resterende tijd steeds gevaarlijk tot aan de 16 meter van AZSV. Echter zijn ze daadkrachtig genoeg en ontbreekt het steeds aan de laatste pass of de afwerking op goal🥅.
Mede hierdoor blijft AZSV in leven en houden ze hoop op een gelijkspel/overwinning. De Esch houdt de rijen goed gesloten en AZSV komt er niet aan te pas. De laatste 15 minuten gaan ze opportunistisch spelen.
Ze schijven hun laatste man door naar de aanval en gaan achterin 1 op 1 spelen. In de 90ste minuut krijgt de esch nog een vrijebal⚽️ op ongeveer 20 meter van de goal🥅. Onze eigen Robin Kamps is op zoek naar zijn doelpunt en gaat achter de bal staan.
Hij bedenkt zich geen moment en schiet deze vrijebal⚽️ meteen op de goal🥅. Deze beland stijf in de winkelhaak en deze beste jongen heeft zijn doelpunt te pakken. En wat voor een!! 3-1! De Esch pakt een overwinning en heeft deze te danken aan de gebroeders kamps. Zij nemen allebei 1 doelpunt voor hun rekening.

Ook willen wij weer onze trouwe supporters bedanken! Want zelfs in deze koude omstandigheden komen ze ons langs de lijn aanmoedigen.